24 Mei 2010

Geram+Pelik = Pasrah

Assalamualaikum...

Nape cam emosi je tajuk n3 kali ni..huhu..memang pun..memang aku tengah tersangat emosi sekarang ni..haish..geram btol la..aku sebenarnye geram kat bil letrik n air umah sewa aku yang melambong tinggi giler!!uwaaaaa..tersangat geram ni..nak taip pun mcm ssh jer..hik2 [ngade2 sket]


Bulan April baru ni..rumah sewa aku ni tinggal 2 orang je sebab yang lain bercuti..aku ambik short sem untuk setelkan tesis..sorang lagi tengah praktikal kat area sini jer..so kami berdua je la..tapi awal bln 4 hari tu..dalam 2hb kot [tak sure] aku balik langkawi sampai 23.4 baru aku datang balik sini..kirenye aku stay kat umah ni untuk bln 4 lebih kurang 7-8 hari la..sepanjang bulan 4 yang dok kat umah ni hanye la seorang iaitu member aku yg tgh praktikal tu..


Okey..then, bile bil air sampai aku memang agak terkejut..sebab bagi aku memang mahal la kalau nak bandingkan 2 orang je gune..aku plak hanye seminggu je kat sini..bilnye RM40.40 [tiada tunggakan k]..memang tak leh time akal..sedangkan sebelum ni [bulan 3] kami masih berempat bilnye cume RM33.00...korang pelik x????memang tersangat geram!! maknenye kitorang kene bayar RM20.20 seorang..sebab hanye bahagi 2..


Seterusnye...sampai la plak bil letrik..huh..kali ni memang lagi buat aku rase mcm nak giler..RM 69.99 kire RM70.00 la [juga tiada tunggakan] sedangkan bulan 3 hanye RM44.85 [bil. penghuni 4org] korang bayangkan..mcm yang aku cakap tadi la..hanye 2 orang je gune [aku seminngu je], tibe2 bil makin melambung giler2, patutnye makin kurang la dari sebelum2 ni...memang macam tak logik...


So sekarang ni aku kene bayar RM35 [letrik] + RM20.20 [air] = RM55.20..jumlah yang sangat banyak n sepanjang 2006-2010 aku dok umah sewa, inilah jumlah yang paling banyak aku pernah bayar bil letrik+air untuk sebulan...habis uit aku..giler btoi..aku ngah geram ni..huhu..aku ade gak tanye budak umah aku yang praktikal tu..die ade buke ape2 plug tak tutup ke..or paip ade bocor ke sepanjang aku kat langkawi..tapi die cakap mane ade..semuanye macam biase je..memang btol la..sebab die praktikal, so bukannye banyak mase kat rumah..


Memang tersangat PELIK BIN AJAIB..tapi nak buat camne..terpakse pasrah je la..tak bayar pun lagi bil tu sebab takde uit lagi..tunggu uit masuk dulu..huhu..terpakse minta uit kat mak ayah..hadoi..part yang paling aku tak suke ialah part nak mintak uit..segan+bersalah sangat2..



0 comments: