.::KESAYANGANKU::.

26 May 2010

Assalamualaikum..


Dah tiga malam aku tak dapat nak lelap mate langsung, lepas subuh baru leh lelap..kadang-kadang pukul 8 or 9 pagi baru rase ngantok..bile dah tido pun lambat, bangun pun faham2 je la..kadang2 orang azan zohor baru bangun..huhu..tak suke la camni..badan jadi letih, kepala pun asyik sakit je..tido tak menentu camni la..nanti dah keje camne la..harap2 tak jadi camni la..


Bile dah tak boleh tido tu..macam2 la yang aku fikir..sebenarnya hari2 lain pun asyik fikir bende yang same jugak..sebelum tido mesti ingat punye then mule la air mate mengalir..cube teka ape yg aku selalu fikir????? jeng jeng jeng......


*

*


*


*


Ape lagi..MAK AYAH aku la..ntahla..aku pun tak tau la nak luahkan betapa kedua insan itu amat amat amatlah BERMAKNA dalam hidup aku..tiap hari aku fikir, umur aku makin lama makin meningkat, sekarang dah menjangkau 24tahun..TAPI!! masih di bawah tanggungan mak ayah lagi..masih diberi duit belanja lagi..aku sedih sangat2, orang lain umur sebaya aku dah boleh bagi mak ayah duit..balas jasa mak ayah..kadang2 aku rase betapa aku ni menyusahkan insan yang amat aku sayang!!! [air mata ni laju je]


Walaupun hanya aku je yang mak ayah kena tanggung, namun jauh di sudut hati aku tetap rase sedih..aku rase bersalah yang amat sangat..aku sorang tapi duit belanja setiap bulan untuk aku lebih dari tanggung 5 6 orang..jujurnye aku ni jenis boros & tak reti nak jimat or simpan duit..aku dah cube banyak kali..tapi tak berjaye..agaknye mungkin dari kecik mak ayah aku tak pernah nak biar aku susah..ape nak semua diberi..kesudahannye camni la jadi...



Cukupla rasenye..lagi banyak aku taip lagi laju air mate ni mengalir..aku terlalu bersyukur kerana dilahirkan sebagai anak mak n ayah aku..IBU BAPA TERBAIK DI DUNIA & AKHIRAT..dari kecik hingga sekarang cubit pun aku tak pernah kena..tapi tak bermaksud mak ayah aku tak tegas dalam mendidik kami. Alhamdulillah CGPA terakhir aku pun cukup untuk membuatkan mak n ayah aku tersenyum..rasenye segala usaha nampak hasilnye..HADIAH UNTUK MAK & AYAH..


"Keredhaan ALLAH itu terletak dibawah keredhaan IBU BAPA"


Jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa baik yang hidup mahupun yang sudah tiada. Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa kepada kedua ibu bapa (walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar mereka berubah)Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah. Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh-sungguh. Tadah tangan dan bayangkan wajah kedua orang tua kita , termasuk guru-guru kita dan mereka yang banyak menolong kita, berdoa dengan bersungguh-sungguh dan dengan benar-benar doa. Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki oleh Allah.


"Ya Allah Ya Tuhanku, ampunkan lah dosaku dan dosa kedua ibu bapaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sewaktu kecilku"





0 2 Butterfly Comel:

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2