02 Julai 2010

Al-Fatihah

Assalamualaikum...

Ajal maut, jodoh pertemuan di tangan Allah..sebenarnya hingga ke saat ini aku masih lagi terkejut dengan berita yang aku terima petang tadi, namun setiap yang bernyawa itu pasti akan mati..Al-Fatihah buat saudara Mohd Khalis yang telah kembali kepada Sang pencipta jam 2.30petang tadi, punca kematian aku tak pasti, tapi menurut sahabat aku arwah meninggal akibat kanser hidung..doaku semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh..


Aku sebenarnye baru saje mengenali arwah, aku knal die pada 28.02.2010..kenal pun hanye dalam fb..rupe2nye die dari maktab mahmud caw.yan, so ramai jugak la kwn2 die yang aku knai..ingat lagi camne aku leh knal dgn die..


Hari tu aku ade masalah, memang tension sangat2 dengan dua orang hamba Allah yang selalu buat aku sakit hati (budak klas aku)..semalaman aku nangis je, sampai tak boleh nak lelap mate (aku selalu kalah dgn emosi), then lepas subuh aku terus on FB, aku nak jugak luahkan kat seseorang..kebetulan mase tu Muhamad Hafiz ade kursus..aku tak leh ganggu die..nak kol mak pun takut mak aku risau plak nanti..


Okey..bile on9, mase tu dalam kul 6pg kot..faham2 je la tak ramai yang online..ade la 2 3 orang dan salah sorangnye saudara Khalis..so, aku pun chat la dengan die n cite la ape yang aku pendam..rase lega dapat luahkan..pastu kitorang selalu la jugak berborak kat ym..aku rase selesa berkawan dengan dia, setiap ape yg die cakap penuh dgn nasihat..terima kasih teman..


Then, aku dapat tau die sakit..itu pun sebab ramai yang tulis kat wall die supaye cepat sembuh la apela..aku tanye la die, die cakap die tak suke aku tanye pasal kesihatan die..sebab die rase xde semangat bile orang asyik tanye macam2..aku hormat kehendak die n lepas tu aku tak pernah tanye dah pasai kesihatan die, sejak kebelakangan ni die jarang online, bile aku tnye die kate die bz dgn program macam2..rupe2nye die tengah bertarung nyawa..


Ape pun aku berbangga mengenali beliau walaupun hanya seketika, die suke berkongsi artikel2 menarik..banyak ilmu yg dikongsi..sekali lagi Al-Fatihah untuk arwah n takziah buat family arwah..



gambar ni aku copy dari FB arwah

Blog arwah




2 comments:

semut lelabah berkata...

Al-Fatihah untuk beliau..

amna berkata...

al-fatihah.. semoga ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman :']