.::KESAYANGANKU::.

13 July 2010

Assalamualaikum...

Aku suke makan ulam, korang suke tak???
Selalunye orang2 mude tak suke ulam2 ni..
Tapi setakat ni, dapat housemate majoritynye suke ulam..
Best ooo makan ulam..
Lagi pahit lagi aku suke..


Kalau takde ulam rasenye tak lengkap la makan nasi..
Kene gak cari ape2 untuk dibuat ulam..
Kalau dah xde ape sangat nak buat ulam..
Cili padi pun aku blasah wat ulam..ngeh3
Budak umah aku dulu pun same je perangai..
Makan nasi berulamkan cili padi..=)
Jangan terkejut ya..=p


Aku suke makan ulam maybe sebab mak n ayah aku kot..
Biase la orang kampung kan..
Tak leh makan nasi kalau xde ulam..
So, berjangkit la ngan aku..
Banyak kebaikan makan ulam ni..
Tak payah cite la kot ape kebaikan2nye...
Sebab aku rase korang sume pun dah tau..
Kalau xtaw, silelah tanye MR.GOOGLE =)


Ayah aku sekarang umur 61thn n mak plak dah 56thn..
Tapi setakat ni Alhamdulillah bebas dari ape2 penyakit..
Setakat demam biase tu ade la..
Maksud aku, kencing manis ke, darah tinggi ke jantung ke..
Memang takde..dan kadang2 aku rase mak aku lagi kuat dari aku..
Ayah pun same, tenaga masih kuat lagi..
Maybe dari muda dah biase buat kerja2 teruk..
So inilah kesannye sekarang..dan kesan mengamalkan makan ulam=)
Alhamdulillah..





p/s : jom kite makan ulam..ngeh3..tp petai aku xmakan ye..huhu



2 2 Butterfly Comel:

a d r e y n i e e l i s y a said...

sedap ni kalo makan ngan smbl blacan..
pastuh ada ikan bakar..
oh, terangkat

Zuriana bt Saad said...

taw xpe..mmg bertambah2 nasi..;)

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2