.::KESAYANGANKU::.

14 October 2010

Assalamualaikum semua...

~sekarang pukul 4.25 ptg...Alhamdulillah dah tak muntah lagi..seronok n bersyukur sangat2..makan pun dah xmuntah..so ade la energy sket..dah bleh bangun n lari2..ngeh3..syukur Ya Allah..Allah cume bagi sakit kejap jer, jgn mengeluh..sentiasa bersyukur sebab nikmat yg Allah bagi lebih banyak berbanding ujian...Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..


~kebaikan vs keburukan..hurm, setiap orang ade kelemahan n kekurangan kan???kecuali malaikat..tapi malaikat bukan orang okey..maknenye setiap manusia di muka bumi Allah ni pasti ade salah n silapnya..tapi kan yg aku peliknya, nape media2 elektronik or cetak sentiasa menyiarkan keburukan pembangkang??kerajaan xde salah langsung ke???


~rase tidak adil n seolah2 rakyat tidak diberitahu kebenaran..cube tengok la berita tiap2 hari..ade tak gtaw yg parti kerajaan ade buat salah n silap??ade tak???seingat aku, setakat yg aku dok tengok ni, memang xde la..yg ade pujian menggunung..yg silap, yg salah, yg xbtol semuanya pembangkang...


~nak kate aku ni obses dgn pembangkang pun tak jugak..kerajaan pun byk jasanya pada Malaysia, lebih2 lagi mase pemerintahan Tun.Dr. Mahathir dulu..Tun merupakan salah seorang tokoh politik yg menjadi idola aku..Tun memang terbaik!! [melalut la plak]...


~aku tak terlalu obses dgn politik tapi aku tetap ikuti perkembangan politik..current isu kene taw gak, kesimpulan yg aku dapat buat ialah media tidak telus dalam menyampaikan maklumat..rakyat hanya dapat taw kebaikan kerajaan n keburukan pembangkang..kalau yg rajin membaca maybe dapat nilai sejauh mane kebenaran berita yg mereka dengar, tapi kalau org yg semata2 bergantung pada televisyen n berita camne plak???


~Surah al-Baqarah, ayat 42 yang bermaksud : "dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula, padahal kamu semua mengetahuinya "


p/s : ni sekadar pandangan aku berdasarkan logik akal org yg waras


0 2 Butterfly Comel:

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2