.::KESAYANGANKU::.

05 November 2010

Assalamualaikum semua...


~baru sampai umah..penat giler..pgi tadi gerak dari umah m.su lebih kurang kul 9am..Alhamdulillah perjalanan ke arah Kuala Kedah xjem hari ni..tapi laluan bertentangan memang jem giler..kete berduyun2..




~lebih kurang kul 9.30am kitorg sampai Kuala Kedah..dari mule nak masuk sebenarnye dah agak terkejut tgk orang..selame 24thn dok ulang alik naik feri..ni la kali pertama tengok orang terlalu ramai camtu...xtaw nak cite mcm mane...mmg ramai giler2..dgn bas blambak..kete xpayah ckp la...





~mak dah mule risau takut xdapat tiket..coz kul 1.30pm abg ipar aku kene masuk keje..bajet fery kul 10.30am n akan sampai Langkawi dalam kul 12.00pm..skali dah tengok orang macam semut..mmg dah xde harapan nak dapat tiket awal punyer...huhu





~pas turunkan kitorang, abg ipar aku g setelkan urusan kete sewa..mak ckp biar die je yg beli tiket..xsampai 5minit mak datang balik kat tempat kitorang...memang xboleh nak masuk langsung dalam tempat beli tiket..orang mcm sardin..tp aku rase lebih dasyat dari sardin kot...dalam sardin ade gak ruang nak gerak2..ni memang xde ruang langsung..ade yg pengsan n ade yg jatuh kene tolak..hadoi..mcm2..





~so, mmg mak aku xbrani nak masuk..hanye lelaki je yg mampu masuk..maka abg ipar aku la yg g beli tiket..korang bayangkan abg ipar aku masuk beratur beli tiket start dari kul 9.40am sampai kul 1.20pm baru dapat tiket..tp Alhamdulillah dapat gak rezki kitorg tiket kul 1.30pm..so pas dapat tiket trus masuk dalam feri..





~masuk je dalam feri..habes semua syahid..hahahaha..masing2 kepenatan..lebih kurang kul 3.00pm baru kitorg sampai Langkawi..abg ipar aku terpakse la mintak cuti hari ni...byk btoi pengalaman baru kali ni..huhu..rase mcm dah serik nak naik feri kalau camtu gayenye..





~rupenye jety Kuala Perlis ditutup sebab banjir..maknenye semua berhimpun kat Kuala Kedah..patutla ramai mcm semut...mase kitorang nak gerak naik fery tu pun ade lagi 6 buah bas baru sampai..rombongan la tu..





~lupe plak skrg ni cuti Deepavali..huhu..so ramai la yg datang bercuti ke Langkawi..tapi mcm biase la..ape2 cuti pun yg paling sibuk adalah orang melayu..hahaha..raye cine ke deepavali ke kristmas ke..org melayu yg akan bercuti lebih..dah lame aku perhatikan..xcaye??korang cube la wat kajian..ngeh3





~penat la..nak rest jap...dah la dalam feri xleh tido..korbankan tempat untuk anak2 buah..baik kan aku..hahahaha...



Amir Iqbal Hadeef, putra sulong kazen aku..23/11 ni bru masuk setahun..tp dah dapat adik..hik3


Amir Iman Hateefi..putra ke2 kazen aku..dilahirkan pada 22/10/10..ni la tujuan utama kitorg g A.Star..nak ziarah kazen aku yg bru lepas bersalin..operation


keadaan di perkarangan masuk Jety Kuala Kedah..


kwsn ni sepatutnye ialah laluan untuk nak naik feri, bkn ruangan menunggu..tp disebabkan dah xde ruang, pihak pengurusan terpakse benarkan org ramai lepak kat kawasan ni..


xde ruangan kosong langsung..mmg padat!


tengok la tu..feri xde lagi..yg menunggu beribu2..


Humaira langsung xmeragam..teruja tengok org yg sangat ramai..baik sungguh die hari ni


Zareef dah bosan tunggu..die ajak kitorg nek bot nelayan blakang die tu..


nureen yg kelaparan

good boy


good gulrz..leka tgk org..


kedai mkn berhampiran semua tutup..huhu, naseb ade gerai2 tepi jalan..so xle lapaq sgt budak2 ni..


nudget yg menarik perhatian..comel!



**DALAM FERI**


org pertama syahid


Diikuti dengan Humaira


pastu Nurin pun turut serta

mak pun xnak ketinggalan


feri penuh..naseb kitorg dapat seat blakang skali..senang bergerak sane sini..


aku korbankan tempat duduk bg zareef tidur selesa sket


nurin pun korbankan tempat duduk die bg Humaira tdo..

ak n nureen lepak kat tangge blakang




0 2 Butterfly Comel:

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2