.::KESAYANGANKU::.

23 February 2011

Assalamualaikum...

~tadi dalam tren mase nak datang keje...
ade sepasang suami isteri yg cacat penglihatan...
mude lagi, aku rase umur dalam lewat 20an la...
berpimpin tangan jalan nak msuk tren...


~suami guna tongkat untuk pimpin isterinya...
then bile hampir sampai station Taman Melati...
si isteri salam n cium tangan suaminya...
" Hati2 sayang, jaga diri" & "yer..abg pun same yer"
aku dengar jelas sebab dorang dok sebelah aku jer...


~pastu bile tren behenti, si isteri pun keluar...
die dah gune tongkat, tadi sebab ade suami pimpin...
sekarang hanya dengan tongkat bersendirian...
aku jalan belakang akak tu...
tetibe rase sebak sangat-sangat...
rase nak nangis pun ade jugak....


~betapa kuat n cekalnya diorang...
langsung xjadikan kekurangan sebagai alasan...
malah mungkin kekurangan itu yg jadikan mereka lebih cekal...
MasyaAllah Tabarakallah hebatnya kedua-dua insan tu....


 ~Alhamdulillah di atas segala nikmat yang Allah bagi...
tak ternilai rasenye...
jangan sia-siakan segala anugerah yang kita ade...
semuanya hanya pinjaman dari Allah...



7 2 Butterfly Comel:

misza said...

sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada. mereka yang buta penglihatan Allah anugerahkan kelebihan yang lain. melihat dengan hati.

Yana Houry said...

@misza
yup..btol3..

aibaks said...

kadang2.. insan yang terpilih cam mereka tu banyak mengajar kita erta kehidupan kepada insan yang ingin mengetahui..

Cekodok said...

ya.. walau kita memandang itu sebagai kekurangan.. tetapi percayalah.. terdapat berbagai kelebihan yang mereka ada.. tetapi kita tidak...

LehaMY said...

seiap kekurangan yang ada pastinya ada kelebihan itu . oleh itu , kita ini tetap sama di mata Allah S.W.T . huhuhuhu

Adlan Solis said...

alhamdulillah..kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada..setiap kekurangan dan kelebihan yang kita ada adalah ujian dari-Nya. =)

Melur Jelita said...

Terimakasih kerana berkongsi cerita menarik ni Yana jelita..sangat terkesan di hati

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2