.::KESAYANGANKU::.

23 February 2011

Assalamualaikum...

 Ramai jugak budak-budak course aku apply J-QAF-KPLI...sekarang ni dah bergelar cikgu, teacher, ustaz & ustazah la depa..."nape xmintak j-qaf??" ramai gak yang tanye camtu...aku??nak jadi cikgu???habesla rosak anak bangsa..hahaha..xde bakat kot nak mengajar...takut semua pening nanti kalau aku jadi cikgu...=)


Bukan senang weih nak jadi pendidik...kalau betul-betul xde minat & kesabaran...xpayah la nak berangan nak jagi cikgi...tanggungjawab besar tu...sebab tu la aku tak boleh ke bidang itu...


Tapi kan cikgu dulu & sekarang berbeza tau, sekarang ni ramai yang pilih kerjaya sebagai pendidik ni sebab susah nak dapat keje lain...so itulah pilihan terakhir & sebenarnye langsung xde minat...sebab tu la budak dulu & sekarang pun berbeza...budak-budak sekarang ni makin kurang ajar...pendapat peribadi aku sendiri mengatakan yang kedua-dua ni ade kaitan...


Bile kite buat sesuatu tu dalam keadaan takde minat or terpakse...buat pun ala kadar je kan??seolah-olah melepaskan batuk di tangga...masuk kelas, mengajar pastu bagi homework sket pastu habes...tugas cikgu bukan setakat itu...sebab tu aku cakap tanggungjawab seorang pendidik ni besar...dan sebab itulah betapa mulianya seorang guru itu...gelaran cikgu itu akan kekal hingga akhir hayat seseorang...


Aku sangat-sangat respect cikgu-cikgu di luar sane yang memang berminat menjadi pendidik...kalian memang hebat..tak semua yang mampu berada di tempat anda!!semoga menjadi seorang pendidik yang dapat membimbing anak-anak bangsa ke arah kecemerlangan dunia & akhirat...


0 2 Butterfly Comel:

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2