.::KESAYANGANKU::.

14 October 2011

Assalamualaikum....

~gile malas hari ni, semuanya malas...
tapi tengok tv dengan makan tak pernah malas, hehe...
blogwalking pun kejap-kejap jer...
ok ini hanya mukadimah yang langsung takde kaitan dengan tajuk=)
http://www.emocutez.com

~sekarang ni kita dah dengar macam-macam berita pasai facebook...
anak lari dari rumah sebab ikut teman lelaki yang kenal melalui FB...
gadis dirogol oleh kenalan Facebook n macam-macam lagi la...
ape kes ni??huhu ntahla tak tau nak cakap pe dah...
bagi aku jangan salahkan facebook sebab bukan salah fb...
tapi diri kita sendiri sebab terlalu mudah percaya dengan orang...
keluar dengan lelaki ikut suka hati jer...
http://www.emocutez.com

~semua benda di dunia ni ade kebaikan dan keburukkan...
terpulanglah bagaimana kita nak menggunakannya...
sebagai contohnya sebilah pisau yang tajam...
kalau kita gunakan untuk memotong sayur, menyiang ikan dan sebagainya...
pisau boleh membantu dan memudahkan kita membuat kerja rumah...
tapi kalau kita gunakan pisau untuk membunuh [nauzubillah]...
kerana pisau itulah membuatkan hidup kita musnah selamanya...
macam tu jugak dengan internet n facebook...
banyak lagi bende yang berfaedah & berguna kita boleh buat...
jadi diri kita yang mencorakkan hidup kita sebenarnya....
http://www.emocutez.com

5 2 Butterfly Comel:

Phat said...

bende2 mcm ni kene gune dgn betul kalo x buruk la jdi nye

Cik Anna said...
This comment has been removed by the author.
Cik Anna said...

betul tu sis...
semua bnda dlm idup ni ada baik serta buruk..
klu kte pndi gunakan dgn baik, baikla jdiknya..
klu kte xpndai gunaknnya, buruk la jdiknya..

Pezol Stylez said...

gunekn sebaiknye...;p

khairul said...

tu la kan kekadang teknologi membawa lebih keburukan dr kebaikan ..yg penting kita perlu bijak menangani nya

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2