.::KESAYANGANKU::.

12 October 2011

Assalamualaikum....

~asam pedas tak jadi masak sebab takde daun kesum....
 cari merata kedai takde jugak...
 so tukar resepi la, try masak sweet sour...
Alhamdulillah menjadi...

http://www.emocutez.com


UPDATE!!
RESEPI IKAN SIAKAP SWEET SOUR

Bahan-bahan
Ikan Siakap/Bawal atau ape2 ikan pun boleh
3 ulas bawang merah - dimayang
4 ulas bawang putih - dimayang
1 inci halia - dimayang
4sudu besar sos cili
5sudu besar sos tomato
1/2 cawan air
1 biji buah tomato [ikut suke la nak potong camne pun]

Cara-Cara 
1. Goreng ikan sehingga masak dan asingkan
2. Kemudian tumis bahan-bahan yang telah dimayangkan tadi
3. Masukan sos tomato & sos cili dan air
4. Masukkan garam & gula secukup rasa
5. Masukkan tomato yang telah dipotong
6. Dah masak, tuang je sambal tu ke atas ikan siakap yang digoreng tadi
7. Hias dengan daun bawang & daun sup

Sebenarnye ni resepi ikut suka hati aku jer...
rasenye ni la resepi paling simple kot...
main belasah je ape yang ade dalam peti ais...
sebab malas nak keluar kedai dah...
kuantiti tu pulak ikut la banyak mane ikan yang anda semua nak buat....
jangan la ikut sebijik-sebik ek...
pandai-pandai la adjust sendiri...
kalau nak masam boleh lebihkan sos tomato...
aku buat sikit jer sebab takut tak menjadi...

10 2 Butterfly Comel:

Cik Yana said...

Waaa~ sedapnya! :)

♥ norlida ramli ♥ said...

wah2..sedapnya...:)ni yg jd lapar ni wlupun td dh mkn..hehe

Nur Misnan said...

look superb... share ler resipi kat sini..
best juger cuba resipi org lain...

.::: Princess MOMOY :::. said...

nampak sedap dear yana =)

diana said...

tu pun sedap jugak tu...

Ungu Violet said...

cantik gambar...mesti sodap nih..yummy..:)

Kathy Tuah said...

tgk je pun dah tau sedap ni ^^

sis92 said...

nyum3 nk sikit boleh :)

Nazrul Izzat said...

nyum3...tQ for visit mine

Nursyahira izzati Ngadimon said...

thanks sharee . err . laparr lah pulakk

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2