.::KESAYANGANKU::.

10 October 2011

Assalamualaikum....

~korang pernah jumpa tak orang yang biarkan je anak dia buat apa pun...
kalau kat rumah diorang sendiri tak kisahla kan...
lantak la nak buat ape pun tapi masalahnya kat rumah orang...
tak faham la dengan orang jenis ni...
anak-anak tu kecik lagi bukannye tau ape pun...
selagi tak tegur, tak marah selagi tu la dorang main jer...
sampai anak-anak rosakkan barang2 orang pun buat tak tau jer...
langsung tak rasa bersalah....

~nanti budak tu besar makin mengada-ngada...
kalau tak percaya tunggu la diorang besar nanti...
mase tu baru kalut nak buat itu ini...
seriusly aku memang menyampah gile dengan manusia spesis ini...
rasa serik je bile orang macam ni nak datang rumah....
rase menyampah pun ade jugak...
suka hati je rosakkan barang orang....

~Alhamdulillah la anak-anak buah aku semuanya ok setakat ni....
bukan nak puji ke apa tapi macam aku cakap tadi la...
budak-budak bukannya tau ape...
kita yang besar ni la kena main peranan...
kalau tak tegur dia tak tau benda tu salah & tak elok...
my dad & my mom memang jaga perangai cucu-cucunya...

7 2 Butterfly Comel:

kpah k-poh said...

org sekarang..jaga anak senang sangat...tak de nak larang pun..ambik mudah jer...

tiEra said...

kalau tggu besar baru nk tego,xda maknanye budak tu nk mendengar kata..tgk laa budak2 skrg,tego ckit,hentak kaki,nanges golek2..kat depan kedai pown jadi..nie sume kes terlalu manjekan ank mse diorg kecik...

diana said...

kalau akak memang akak marah je..
tak kira la anak sedara ke anak kawan ke..
sebab tu ramai yang kata akak garang..
hahha..
bagus la kalau depa anggap gitu..
tak de la nak buat suka hati je,..
bila nak pi rumah kita pun depa pesan siap2 kat anak depa..

Anonymous said...

zu........

EyA edamanhatiku said...

stuju sgt..kdg kta yg rsa gram nk menegur..mak nya wat mka slamber jak

fiQ'Ra said...

kalau mas dgn ank2 sedara yg nakal tu, piat telinge jer bagi sakit.. biar sampai nangis pun tak pe.. tak kire la anak sape pun ~ kalau kite marah pun, buang air liur jer..

suhaina laui. said...

wajib tegur n marah kalo salah.....

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2