.::KESAYANGANKU::.

02 December 2011


~bile balik kampung blog haruslah perkara terakhir kan...
hahaha maklumla macam-macam aktiviti nak buat...
tinggal jap blog, family lagi penting...
perlu manfaatkan masa yang ada ni sebaik-baiknya...
ok ini hanya intro!!


~malam ni nak kongsikan sesuatu...
mungkin nampak simple tapi percayalah...
ianya memainkan peranan yang besar dalam kehidupan kita...
sebab apa yang keluar dari mulut itu menunjukkan peribadi kita...
aku memang tak setuju kalau orang cakap...
"dia ni mulut je jahat tapi hati baik"


~kenapa tak setuju???
sebab hati yang baik tidak akan mengeluarkan sesuatu yang tidak baik...
orang yang bersih dan baik hatinya sentiasa menjaga tutur kata mereka...
nak cakap ape pun fikir dulu...
takut kalau-kalau ade yang terasa or menginggung perasaan sesiapa...
lidah adalah senjata yang paling 'tajam' dalam diri manusia...
ayuhlah kita berhijrah ke arah yang lebih baik...




Photobucket

2 2 Butterfly Comel:

Azhafizah[フィザ] said...

Thanks kakak sayang ^__^ sonok nye di kampung..^__^

che sakinah said...

betul2... hati yang baik tidak akan mengeluarkan sesuatu yang tidak baik. ♥

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2