.::KESAYANGANKU::.

27 May 2010

Assalamualaikum...

Kenapa perlunye ade istilah janji melayu ek??mesti la ade sebab kan..salah ke kalau aku cakap orang melayu ni tak pernah nak disiplin dengan mase??aku rase tak salah kot..sebab ini la hakikatnya..bukan niat nak merendahkan bangsa sendiri, tapi sikap bangsa kita sendiri yang buat orang label camtu..sampai wujudnye istilah JANJI MELAYU.

Lagi-lagi dalam bisnes..sebab tu orang lebih suka berurus niaga dengan cina..sebab cina ni sangat disiplin dengan mase..haish..sampai bile la kite nak maju kalau tak nak berubah..aku sebenarnye tengah geram dengan satu kedai ni..tapi tak nak cite details sangat la..camni la ringkaskan..aku hantar hari jumaat, die janji selase siap..then aku g semalam..tak sempat siap plak dah..huhu..aku okey lagi..then die kate datang hari ni pukul 10..aku g hari ni tepat kul 10..masih lagi tak siap..aku sangat geram..buang mase aku..esok office cuti..kerja aku tangguh lagi..kene tunggu isnin plak..

Kepada yang berniaga tu, buatla cara nak berniaga..kalau rase tak sempat nak siapkan dalam masa terdekat cakap betul2..jangan nak bagi pelanggan janji kosong..menipu namenye..tu je kot..


p/s : sory ye kalau entry ni wat mane2 orang terase..bukan niat nak sakitkan hati sesape or nak rendahkan martabat orang melayu tapi sikap kite sendiri yang merendahkan bangse kite..renung2kan dan selamat beramal:)





0 2 Butterfly Comel:

.:: PRINCESS JOURNAL'S AGE ::.

Cute Grapes 2