23 Mei 2010

Malas

Assalamualaikum...


Agak lame x update blog, padahal hari2 online..asyik sibuk terjah ke blog orang..sampai tak ingat blog sendiri..maklumla blog baru..hik2..so hari ni tibe2 datang mood rajin sket..maka 'terupdatelah' [salah tatabahasa =p] blog ni..


Erm..korang geram tak kalau orang gune barang korang tanpa izin???of course la geram n marah kan?? Bg aku pulak..ok, kalau la ambik barang aku tanpa izin aku boleh terime lagi..TAPI!!! pulangkan balik dalam keadaan yang same n letak di tempat yang same balik..dah pandai ambik kenela pandai simpan kan???macam mane ambik..camtu la pulangkan..pupuk la rase tanggungjawab sket dalam diri..nape tibe2 aku cakap pasal ni ek??


Sebenarnya perkara camni dah banyak kali sangat terjadi kat diri aku..aku bengang gile..tapi tak mampu nak bersuare..just pendam n nangis jer..huhu..bagi diri aku sendiri, dari kecik barang2 aku tak pernah kongsi dengan orang lain...ye la sebab aku dua beradik jer..jarak usia aku dengan akak pun jauh..8 tahun..so memang tak pernah bergaduh pasal berebut barang la..tapi itu tak bermakna aku tak boleh nak berkongsi barang..aku bukanlah seorang yang kedekut atau berkira..memang langsung tak kisah kalau orang nak pinjam barang2 aku ke ape ke..selagi aku mampu aku tolong..tapi bila dah kerap sangat perkara camni terjadi kat aku..aku macam dah serik nak berbaik dengan orang...Contohnye :


Situasi 1 :
pinjam kamera [ambik dalam keadaan elok n lengkap] = pulangkan [skrin bercalar sebab terjatuh n case die hilang] ape perasaan korang???

Situasi 2 :
Pinjam laptop, same jugak amek dlm keadaan elok = pulangkan [keyboard tercabut satu huruf]

Situasi ke 3 :
Pinjam tudung [ambik dalam keadaan elok n lengkap] = pulangkan [ade kesan kotor yang memang dah tak hilang..mcm kene minyak hitam]

Situasi ke 4 :
Pinjam la ape2 barang yang simple2 contohnye stapler, gunting n lain2..ambik kat tempat yg sepatutnye..tibe2 kite plak kene g kutip merate tempat..


Aku memang serabut gile dengan orang yang xde rase tanggungjawab ni..huhu..memang menyusahkan orang...so, untuk diri aku n sume reader..kalau kite ade pinjam or gune barang2 orang..jage la macam mane kite jage barang kite..walaupun nampak bende ni macam perkare kecik tapi dari sebab kecik ni la akan terjadi masalah2 yang besar...



0 comments: