14 Ogos 2010

BERHATI2 DENGAN PENIPU JUAL BELI ONLINE!!!

Assalamualaikum semua...

Maaf lame xupdate, aku kurang sihat..
Start hari kedua berpuase dah demam..
Asyik terbaring jer, tarawih pun dah 2 malam xdapat gi..
Sedih sangat2...

Berbalik pade tajuk entry ni..
BERHATI2 DENGAN PENIPU JUAL BELI ONLINE!!
Huhuhu..aku baru terkena, ditipu sebanyak RM400..
Mangkuk hayun ni jual barang tu dgn harga RM600..
Tapi die cakap dgn aku bayar RM400 dulu...
Then after dapat barang baru bayar balance RM200...


So, 11 Ogos 2010 jam 12:17 pagi aku bank in RM400..
Ke dalam akaun mangkuk hayun ni...
Then aku mesej die gtaw yg aku dah bank in RM400...
Die cakap japgi die akan setelkan urusan penghantaran barang aku..
Dalam kul 2.30, die gtaw yg barang dah hantar..
And aku akan terime barang tu pada hari jumaat..


So, semalam aku tunggu dari pagi sampai ke petang...
Takde pun orang call or datang hantar barang..
Kalau cari umah tak jumpe of coz dorang akan call..
Ni bukan kali pertama aku beli barang online..


So, aku pun call la Citylink Langkawi..
Aku bagi la no rujukan barang yg aku minta kat mangkuk hayun tu..
Sekali akak tu cakap "Maaf dik, adik salah no rujukan ni, xde item yg bernombor camni"..
Aku dah mule tak sedap hati, tapi aku still sangka baik lagi..
Maybe mangkuk hayun tu tersalah send nombor kot..


Then aku pun mesej la die, aku mintak die check balik no tu..
Die still balas lagi, die cakap ok japgi die check balik..
Kesudahannye sampai ke hari ni tak balas2...
Facebook pun die dah remove aku dari friend n block..
Aku sempat mesej die ajak bincang cara elok, kalau tak aku nak report polis..
Tapi die tak balas langsung n pastu tros off enset sampai sekarang...


Sebelum terlupa, ni aku nak gtaw sket butir2 peribadi mangkuk hayun tu...

Nama : MUHAMMAD HAFIZ BIN MOHD ZABIDI
Orang panggil SAM
Umur : 22 Tahun
Sedang belajar di UITM Shah Alam Jurusan Undang2..
Asal KEDAH dan pernah menuntut di Pusat Matrikulasi Kedah..




p/s : tengah tunggu badan sihat sket then nak g wat police report, dah tanye ramai pendapat then majority suruh wat report..sesape yg knal budak ni tolong mesej aku..sangat2 tak sangke di bulan mulia ni pun ade org buat kerja camni..



*update!! Berita terkini mengenai Muhammad Hafiz, klik SINI

28 comments:

ZACK ENTRY berkata...

duit haram yang ditipu itu apabila jadi darah daging nabi pernah bersabda "hanya neraka yang layak baginya"..rezeki yang haram dan telah menjadi darah daging akan dibasuh dengan api neraka..harap dia bertaubat selagi pintu taubat masih lagi dibuka...



berdoa je la..




latest entry Ekspedisi Jelajah Gua - Episod 2 (Gua Angin)

:-: LilacMessy :-: berkata...

buruk sgt aih perangai tuh.. tayah dok caya la jual beli un9 nih.. laki lagik tayah caya.. bek laki or pompn.. huhu.. bukan sikit.. byk plak tuh~!!

1 berkata...

ish, teruk betol!

Yana Houry berkata...

zack : tu la, harap die bertaubat la, sanggup mkn uit haram di bulan Mulia ni..satu sen pun sy takkan redha..ssh kite simpan uit, die senang2 je amek uit org..xtaw la dah bape byk die tipu..


messy : sgt buruk..rase serik dah nk beli barang on9..ni kali terakhir kot..


faiz : memalukan org islam je kan..cine bisnes mane men kotor..ntahla nape org melayu ade sikap camni..bakal lawyer plak tu..sgt kecewa

BUNGA berkata...

bnyk tu RM400.. lepas makan untuk sebulan.
sy slalu jugak beli brg online kat sini. dan pernah sekali kena tipu jugak.lepas tu memang berhati2 sgt nak beli brg on9..
sabarlah yana yer.. dugaan di bulan puasa ni..

Yana Houry berkata...

bunga : taw xpe..sangat sedih la..tp nk wat camne redha je la...thanks..:)

Ruwaida Ridzwan berkata...

Alhamdulillah sy selalu on9 shopping tp x penah lg jd mcm nie...i follow u.jemput ke blog sy ye...=)

Yana Houry berkata...

ida : yana pun sebelum ni slalu gak beli barang online n Alhamsulillah ok je semua..tp bile dah kene camni rase terus serik..huhu

Tanpa Nama berkata...

He's here oso: http://forum.lowyat.net/topic/1579999/+200

Tanpa Nama berkata...

What is his facebook ID?

Yana Houry berkata...

anon : thanks a lot for ur information..u can search by his email to find his FB..

read my new entry about him, just click this link

http://valianthoury.blogspot.com/2011/01/penipu-besar.html

fafa berkata...

famous gak ea bdak ni...haha..sial la....sial lg la...memg sial si conman...

to owner blog,sy pn kena tipu gak...dslr pny psl,1.3K melayang...melayu also penipu...ceeit,aku ni dh la studnt je....

Yana Houry berkata...

@fafa
femes dgn kejahatan..sume org dok sumpah seranah die..xkan ke mane punye..xdapat balasan kat dunia..akhirat kene lagi teruk..

la ye ke??byk tu..sy kene 400 pun dah terase sgt banyak..ini sampai ribu riban..ish...memang bangang punya penipu

Gita berkata...

patient. but not all online stores do. I have a reliable subscription, you can try. I've been shopping there. I love the link please try, if suitable please buy http://tokoone.com/?affid=307

Tanpa Nama berkata...

yana.. saya nk mintak no phone awak blehh?? nk bgtau pasal hafizz celaka nih..

Tanpa Nama berkata...

u all jgn bimbg celaka budakk nihh akan saya cr sampai dapat!! dh nk dekat masa dier.. saya pon kena tipu.. tp dier xkenal siapa saya.. insyaallahh kita sama2 doakan supaya kerja saya lebih lancar..

Yana Houry berkata...

@Anonymous
yana bagi email je tau..nnt kat email yana bg no pone..sebab kat sini public sangat..contact yana valiant_houry86@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

reply cpt skit ye

Tanpa Nama berkata...

belajar je tinggi2... sepak naya je... ish.. geram2....

Yana Houry berkata...

@Cekodok
tu la..bakal lawyer pla tu..habes la kalau sekarang pun dah tunjuk belang...

~alamak sedapnye cekodok tu!!!

Tanpa Nama berkata...

i might say i know this guy.dia batch i dulu sebelum dia kluar.slalu nampak dia dlu.now dengar kabar dia dah dibuang dr uitm.n yes dia memang seorang penipu

Azhafizah MN berkata...

amek jurusan undang-undang tapi tak tahu undang-undang..buat malu UiTM je la..ishh..kak,buat report je

Tanpa Nama berkata...

sape2 ade info pasal dye bleh takk email kt sy . fazidahbawadi@yahoo.com ...sy mgse tbaru dye . bangang pnye orang ! n ade sape2 tak mgse dye yg nak tlg sy cari dye ?? join me cari dye smpai jumpa. sy nak blik duit sy . rm 1670 bkn skit bg sy . sy akn buat ape je nak dptkan duit sy balik .

The day we meet berkata...

laaaa..teruknyaaaaa...yana bli ape kt dia?dia jual ape?huhu

Yana Houry berkata...

@Norlida Ramli
yana beli camera ida..dulu die tipu orang ratus2 je..sekarang dah men ribu riban plak

Tanpa Nama berkata...

juz an ifo..sy pun penah kena tipu dgn diA TP AFTER few negotiation dgn dia sy dpat balik duet saya.apa yg saya tau dia berada di perak skarang..mamat ni mudah menyesal..ckp je elok2 dgn dia mtk dia settlekan..sy dpt 1k balik dalam masa 4 hari.maaf itu je dapat saya bntu.harap mamat ni brubah la..sape yg kena tipu mail aku pick_6391@yahoo.com..aku tlg korang dapatkan duit tu balik

azie berkata...

thanks . i dah email u . hopefully u send ur phone number . sng ckit i nak contact . bcoz i jarang bkak email .

Tanpa Nama berkata...

(((juz an ifo..sy pun penah kena tipu dgn diA TP AFTER few negotiation dgn dia sy dpat balik duet saya.apa yg saya tau dia berada di perak skarang..mamat ni mudah menyesal..ckp je elok2 dgn dia mtk dia settlekan..sy dpt 1k balik dalam masa 4 hari.maaf itu je dapat saya bntu.harap mamat ni brubah la..sape yg kena tipu mail aku pick_6391@yahoo.com..aku tlg korang dapatkan duit tu balik)))


pick6391@yahoo.com penipu sebenarnya.. saya ada contact mudah.my dan email ini lah yang diberi oleh mudah.my pada saya.. saya juga adalah mangsa terbaru pick6391@yahoo.com ni.. jangan layan dia..dialah sebenarnya penipu ini!! saya boleh beri bukti bahawa email ini lah yang diberi pihak mudah.my pada saya.. saya hilang RM1000 sebab nak beli DSLR..