01 Ogos 2010

Cerita Si Kurus di Bulan Ogos

Assalamualaikum...

Pejam celik, makan tido, layan tenet..dah masuk bulan Ogos..
Huhu..cepatnye mase berlalu..

Dah bape lame ek aku dok makan tdo je kat umah..

Tak ingat la, rasenye balik sini bulan 5 kot..

Kalau tak bulan 5 pun bulan 6 kot..

Maknenye dah lame gak la aku dok bela badan kat umah..

Patutnye berat badan makin naik..
Ini tak..makin berkurangan plak..
Hadoi, pening kepala dengan kekurangan berat badan ni..
Susah btol nak naik..



Dah macam2 aku makan n banyak gak la berhabes uit..
Appeton Weight Gain aku minum selama setahun lebih...

Dah la mahal susu tu..satu tin lebih kurang RM80..

Aku minum selame setahun lebih..

Banyak gak uit habes..huhu

Tapi tak jugak naik berat..

Aku bukan kate susu tu tak bagus ye..

Cuma tak sesuai dgn aku..


Appeton Weight Gain


Pastu aku cube Gain Eight dari Ombak Besar plak..
Satu tin RM39.90 n ade 10 sachet..

Yang ni aku makan xlame, sebab xkene ngan tekak aku..
Tapi 6 7 bulan gak la...

Tak jugak naik berat badan..



Gain Eight Ombak Besar, ade 2 perisa [asli n coklat]
aku pilih coklat


Tingin gak nak cube produk Dr Rozmey, Gain 5...
Tapi setakat ni dok survey, macam takut plak nak try..

Sebabnye tengok testimoni orang yang dah berjaya..

Badan tak besar mane pun..
Tapi pipi je naik..tembam sekilo..

Huhu..rase terus takut nak cube..

Yang paling takut ialah dengan harganye..
Ngeh3..


Gain 5


Aku dah jumpe doktor n ikut diet yang diberi...
Tak jugak naik..uwawawawwa...
Dokter cakap metabolisme aku tinggi sangat..
Makan je terus bakar, xde tangguh2..
Memang keturunan same..
Mak ayah kurus2, so sabar je la..


Aku suka makan kek..
Aku suka makan telur...

Aku suka makan coklat..

Aku suka makan burger...

Aku suka makan ayam, ikan, udang, sotong n segala2nya..
Aku suka minum susu, oat, nestum dan segala2 yg buat org gemuk..



Kesimpulannya... Benda yang orang lain elakkan makan sebab takut gemuk.. Semua aku blasah makan..huhu


p/s : Walau apepun aku sangat2 bersyukur sebab walaupun kurus kering =) tapi Allah bagi aku kesihatan yang baik..takde pape penyakit yang kronik..setakat demamsetahun sekali tu normal la kan.. =)


8 comments:

Zulfahmi Abidin berkata...

haha.selera tgh ade tuh blasah jer....same la dgn fahmie..fahmie pon underweight jgk..hehe

memandangkan you tak pernah ke blog fahmie lagi.
Anda mungkin juga meminati:¶ Kereta Tengku Mahkota Johor
¶ The Biggest Motocycle In The World
¶ Great Satellite Images
¶ Short Form
¶ Orang Asli Pra-Melenium
¶ Kesian Kat Nenek
¶ Perempuan Dan Tudung Saji

Yana Houry berkata...

tu la fahmi..time ade selera ni blasah je la makan semua yg suke..nnt xde selera baru terase rugi..:)

ENCIK TIKUS berkata...

janji badan sehat ;)

Yana Houry berkata...

btol tu en.tikus..kurus ke gemuk ke yang penting sihat Alhamdulillah..:)

Unknown berkata...

akak yana boleh tak saya kongsikan masalah saya dkt dlm blog akak memandangkan entri di atas ada sangkut paut dgn masalah saya.. saya remaja dlm likungan umur 17 thn.. lelaki.. tapi badan saya kecik dan kurus saya dah tak tahu macam mana nak naik kan berat badan sampai ke satu tahap saya berdoa kpd ALLAH.. tapi dlm pada masa yang sama timbul satu pertanyaan dlm diri saya knpa aku nak naik kan berat badan sampai merayu dkt tuhan supaya tuhan makbulkan tapi orang lain nak naik kan berat badan tak payah pun mohon dekat tuhan sampai nak menangis dan merayu dkt tuhan.. akak tolonglah saya macam mana nak selesaikan masalah saya ini.. saya risau akak.. saya dah cuba makanan tambahan termasuk susu untuk naikkan berat badan tapi badan saya tetap maintain..
lagi satu akak dlm family mak ayah saya badan kecik.. saya ada dengar sesetengah org kata kita tak boleh nk naik kan berat badan sebab faktor jenetik.. tapi ada juga saya tengok ada orang mak ayah kecik tapi anak badan bersemangat.. macam mana tu akak.. akak boleh tak bagi tips dekat saya macam mana nak turunkan metabolisme badan..

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
MakaroniMan berkata...

Aku baru beli nak try. Adik beradik aku semua berbadan kecik krus la.. Aku sama la ngan Yana , aku memang jarang sakit demam demam biasa saja ada.. Aku nak gemuk hahah