05 Jun 2010

Ujian & Dugaan

Assalamualaikum..

Lame gak xupdate this blog..sebenarnye banyak sangat dugaan yang berlaku akhir2 ni..Alhamdulillah semuanya dah setel walaupun terpakse berkorban banyak perkara..sangat sedih..ntahla..tapi itula lumrah kehidupan..kalau xde ujian bukan kehidupan namenye..ujian tu yang mematangkan kita..rasenye ade perancangan yang bakal ditangguhkan..walau apepun amat berharap tak perlu tangguh..namun semuanya di tangan Allah..kita hanya mampu merancang..tapi perancangan Allah jualah yang terbaik..


Sekarang ni aku akan bermula menanam anggur..huhu..sementara nak tunggu praktikal bulan 9 ni ingat nak keje..tapi xtaw lak nak keje ape..resume dah buat banyak..sijil2 pun dah siap potostat n cop..tapi masalah btol, sijil berhenti sekolah aku xde..tak amek lagi..hadoyai..sebenarnya sijil SPM pun aku tak amek lagi, tapi mase nak apply PTPTN dulu..aku dah buat report polis yg konon2 sijil SPM aku hilang..so, ape2 urusan rasmi just gune slip keputusan n report tu je..mase tu tak ingat plak nak senaraikan sekali sijil berhenti sekolah dalam report tu..huhu..


Teruk kan aku ni..SPM tahun 2003, sekarang dah 2010..dah tujuh tahun..hahaha..tak tau la sijil aku tu ade lagi ke tak..bukannye tak mau g amek..dah banyak kali gak aku g sekolah..tapi tiap kali aku g mesti kene time cuti umum or cuti sekolah..hahaha..memang teruk la aku..patutnye b4 g tu kene la alert sket dengan cuti..so kesudahannye sampai sekarang la sijil aku tu jadi belacan kat sekolah..


Berbalik kepada tajuk entry ni..sebenarnya ujian+dugaan yang aku alami tidaklah sehebat saudara2 kita di Palestin khususnya di Gaza..betapa deritanya saudara2 kita disana angkara YAHUDI LAKNATULLAH..dari segi logik akal pun dah terbukti betapa pengecut n dayusnya bangsa yahudi ni..kenapa perlunya serang wanita dan kanak2??warga tua??hanya orang dayus dan pengecut je buat macam tu..


Lagi satu, kenapa perlu nak serang kapal2 yang nak hantar bantuan???kita pergi cara elok tanpa sebarang senjata..tanpa melanggar mana2 undang2..betapa DAYUSNYA YAHUDI LAKNATULLAH!!! Tahniah buat mujahid2 yang sanggup berjuang, berjihad demi umat Islam di sana..syahid menanti anda..buat saudara2 di Gaza hanya doa yang mampu dikirimkan..


~Mangsa2 kekejaman israel ~













0 comments: