01 November 2010

Sambungan Entry Lepas****

~then ustazah Khairunnisa' mintak tolong akak kat JPA tu semak status aku..skali bile akak tu gtaw tesis aku pun blum ade markah..maknenye tesis aku dikire fail...Allahu Akhbar..tuhan je yg tau mase tu..ak rase mcm nak nangis n nak rebah..naseb baik kawan ak ade...ade semangat sket..kalau aku sorang2 je time tu sure aku pengsan punye...



~korng bayangkan la betapa seksanya wat thesis tu..dahla ak terpakse tambah sem semate2 siapkan thesis..huhu..xtaw la, ak xdapat nak gambarkan betapa kecewanya aku pasai masalah thesis tu..aku xdapat nak cerita terlalu details pasai masalah markah thesis sebab berkaitan dgn lecture aku...huhu..xnak aibkan mane2 pihak..



~so sekarang ni pihak JPA kene buat meeting pasai masalah aku ni..then dorg cakap after 2weeks diorang akan call n aku kene g sane lagi...uit lagi..mmg teramat menguji kesabaran...



~apa yg aku mampu buat sekarang ini hanyalah berdoa, berdoa n terus berdoa..aku percaya setiap kesusahan yg Allah bg pastinya ade kemudahan..itu janji Allah dan ianya PASTI!! 2x Allah ulang dalam surah Al-Insyirah..so, percayalah dgn janji Allah...terima dgn redha setiap ujian yg diberikan..Allah sayangkan hambanya dan hanya dgn cara itu Allah nak tolong kite tingkatkan iman kite...



~Mak slalu ckp Allah xkan uji seseorang itu diluar kemampuannya..kerana Allah mengetahui segala2nya mengenai diri kita..jadi aku perlu kuat hadapi ujian ini.. Allah tahu aku mampu menghadapinya...Syukur Ya Allah..





Allahumma la sahla illa ma ja’altahu sahlan, wa anta taj'alul hazna izha shi’ta sahlan...Ya Allah! There is nothing easy except what You make easy, and You make the difficult easy if it be Your Will



0 comments: